Opublikowano: 7 kwietnia 2019

Dnia 29-30 marca 2019 roku 4-osobowy zespół z klasy 3TI w składzie: Tomasz Kisiel, Adrian Hałys, Jan Golenia oraz Marcin Słyś brali udział w maratonie programistycznym Hackathon Rzeszów w Podkarpackim Parku Naukowo Technologicznym Aeropolis w Jasionce. Nasz zespół był jedną z bardzo nielicznych najmłodszych drużyn, które brały udział w całodobowym maratonie. Koordynatorem szkolnym przygotowań związanych z maratonem był Krzysztof Mucha.

Czym jest Hackathon Rzeszów?

Hackathon Rzeszów to święto programowania. Jego ideą jest przekształcanie pomysłów w funkcjonujące prototypy i produkty. Dokonują tego zespoły utalentowanych developerów. Mają 24 godziny i przestrzeń stworzoną do narodzin nowych rozwiązań. Hackathon nie jest sztuką dla sztuki. Podstawowym wymaganiem wobec projektów jest ich praktyczne zastosowanie. Prototypy muszą być funkcjonalne, a rozwiązania z potencjałem. Programujemy, aby zmienić świat na lepsze. To największa tego typu impreza w regionie. W trzech poprzednich edycjach wystartowało łącznie ponad 500 osób, dzięki czemu powstało osiem nowych spółek, a ponad stu studentów znalazło nowe zatrudnienie. Zainteresowanie kolejnymi spotkaniami nadal rośnie.

Kategorie w których rywalizowały zespoły to:

1) GameDev – Gra strategiczna, zręcznościowa czy platformówka, gatunek nie był istotny. Liczyła się fabuła, jakość wykonania oraz gameplay.

2) Internet of Things – Nazwa kategorii mówi sama za siebie. Mile widziane były: LoRa, NB-IoT, Zigbee, Arduino, Raspberry Pi, drukarki 3D i inne technologie związane z Internetem Rzeczy oraz z prototypowaniem.

3) Line of Business – IT w połączeniu z biznesem to nielimitowane szanse na kreatywne rozwiązania. Wtyczki dla CRM, aplikacje mobilne, narzędzia do analityki – to tylko wierzchołek góry lodowej!

Drużyna z naszej szkoły przygotowała bardzo ciekawą grę. BESIAN – przeglądarkowy prototyp MMORPG. Akcja rozgrywa się na fantastycznej wyspie BESIAN, którą zawładnęły wrogie siły. Przemierzając krainę gracz napotyka kolejne stwory i bestie, które stoją mu na drodze do oczyszczenia miejsca będącego jego domem. Rozwiązując coraz trudniejsze zadania i zdobywając magiczne przedmioty bohater może rywalizować z innymi graczami oraz rozwijać drzewo swoich umiejętności. Gracze nie posiadają klas, a rodzaj broni jakie mogą nosić jest zależny od rozwoju i poziomu postaci. W całej krainie czeka na gracza wiele expowisk, niepokonani bosowie oraz klimatyczne lokacje z masą zadań do wykonania.

Link do gry: http://tkisiel.pl/new/projects/besian/

Każdy uczestnik otrzymał cenne nagrody, ale największym wyróżnieniem był sam fakt uczestnictwa i rywalizowania z najlepszymi z całej Polski.