Wartość projektu: 5 219 402,05 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 4 697 461,84 zł
Głównym celem projektu jest poprawa jakości kształcenia zawodowego w ZSZ w Przeworsku oraz dostosowanie do potrzeb rynku pracy, a także wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez podniesienie kompetencji 360 uczniów oraz 25 nauczycieli kształcenia branżowego. Głównymi zadaniami projektu jest udział 360 uczniów (w tym 90 kobiet i 270 mężczyzn) w kursach/szkoleniach i stażach oraz 25 nauczycieli w szkoleniach/kursach a także zakup sprzętu i wyposażenia do pracowni pozwalający na stworzenie warunków odzwierciedlających naturalne warunki pracy w nauczanych zawodów. Zostaną przeprowadzone działania mające na celu pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów ze zdiagnozowanymi potrzebami, pomoc psychologiczną dla nauczycieli, doradztwo zawodowe dla uczniów, zwiększanie wiedzy na temat klimatu, a także rozwój ich kompetencji ekologicznych. Rozwijająca się współpraca szkoły z instytucjami z otoczenia społeczno-gospodarczego (w tym Partnerami Projektu-Impresja Rafał Jaśkowiec oraz Rstechnology Adam Rachfał) poprzez realizację staży zawodowych u pracodawców.
Uczniowie będą brać udział w następujących kursach/szkoleniach:
- Kurs na prawo jazdy kat. C z kwalifikacją wstępną – wraz z badaniami, ubezpieczeniem i egzaminami, branże: mechaniczna, budowlana, samochodowa, elektryczna – 30 uczniów – nabycie kwalifikacji.
- Kurs operator wózka widłowego i żurawia HDS wraz z badaniami, ubezpieczeniem, branża: budowlana, mechaniczna, elektryczna, samochodowa – 30 uczniów – nabycie kwalifikacji.
- Kurs koparko-ładowarki wraz z badaniami, ubezpieczeniem, branża: budowlana, mechaniczna, elektryczna, samochodowa – 30 uczniów – nabycie kwalifikacji.
- Szkolenie ze spawania metoda MAG wraz z badaniami, ubezpieczeniem, branża: budowlana, elektryczna, mechaniczna, samochodowa – 30 uczniów – nabycie kwalifikacji.
- Szkolenie ze spawania metoda TIG wraz z badaniami ubezpieczeniem, branża: budowlana, elektryczna, mechaniczna, samochodowa – 30 uczniów – nabycie kwalifikacji.
- Kurs kelner- barman, branża: żywieniowa – 30 uczniów – nabycie kompetencji.
- Szkolenie z zaawansowanych metod tworzenia stron internetowych, branża: informatyczna – 30 uczniów – nabycie kompetencji, w tym kompetencje cyfrowe.
- Szkolenie z obsługi kasy fiskalnej, branże: ekonomiczna, żywieniowa – 30 uczniów – nabycie kompetencji
Uczniowie będą mogli mieć możliwość udział w stażu 1 raz przez 1 osobę w całym projekcje. Staże odbywać się będą w okresie wakacji – 144 godziny. Za udział w Stażu uczestnik otrzyma stypendium w kwocie 3237,12 zł.
Dla 25 nauczycieli ZSZ projekt przewiduje następujące rodzaje wsparcia:
- Szkolenia branżowe w instytucjach z otoczenia społeczno-gospodarczego branże budowlana, mechaniczna, samochodowa, gastronomiczna, informatyczna, rachunkowości i elektryczna.
- Kursy i szkolenia doskonalące:
- Kurs Automatyczna skrzynia biegów
- Kurs Diagnostyka i regulacja oświetlenia
- Kurs Uprawnienia SEP
- Kurs Technika hybrydowa w pojazdach
- Kurs Obsługa programu CAD
- Kurs Obsługa programu CAM
- Kurs Obieg i archiwizacja dokumentów w przedsiębiorstwie
- Kurs Barista
- Kurs Dietetyk
- Kurs Energetyka cieplna budynków
Dwoje nauczycieli podejmie studia w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz z zespołem Aspergera.
Dodatkowo zostaną przeprowadzone dla 25 nauczycieli kształcenia zawodowego warsztaty „Stres i wypalenie zawodowe nauczycieli – czym jest i jak sobie z nim radzić?”
Dla uczniów z potrzebami kształcenia specjalnego zorganizowane będą:
- warsztaty rozwoju osobistego dla młodzieży z Zespołem Aspergera,
- warsztaty rozwój kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych młodzieży.
W ramach zadania zostanie opracowany innowacyjny program do nauczania przedmiotu Baristyka oraz zmodyfikowany program nauczania dla klasy piątej technikum w zakresie wprowadzenia przedmiotu związanego z naprawą i obsługą pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
W ramach zadania zostanie zakupiony nowoczesny sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie na potrzeby pracowni: samochodowej, budowlanej, żywienia, obróbki skrawaniem CNC, rachunkowości i baristycznej.
Efektem i rezultatem projektu są uczniowie, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu oraz nauczyciele, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu.
#Fundusze Europejskie